Search
Close this search box.

چرا فصلنامه فناوری‌های مالی؟

نوشته شده توسط:
خلاصه مطلب
«فناوری‌های مالی» می‌خواهد در قالب پرونده‌های تخصصی، تریبونی باشد تا در آن، مدیران و متخصصان صنعت فناوری مالی و روزنامه‌نگاران فناوری با رویکردی علمی- کاربردی و به ‌دور از نگاهِ خبری صرف، به طرح و تحلیل موضوعات چالش‌انگیز فناوری مالی در کشور بپردازند.

در دنیای امروز، بیش از هر زمانی رسانه‌ها به ‌لطف دنیای مجازی در دسترس مخاطبان خود قرار گرفته‌اند و افراد هر روز و هر لحظه از «رویدادها» و «اخبار» در قالب جریان‌های خبری آگاه می‌شوند. اما در مقابل، ما امروزه نسبت به سالیان قبل، فرصت کمتری را صرف درنگ و مطالعه‌ عمیق‌تر در مورد مفاهیم، روندها، مسیرهای تحول و آنچه فراتر از روزمرگی است و به آینده نظر دارد، می‌کنیم. در عصر تحول دیجیتال، این امر در حوزه‌های فناورانه و دانش‌بنیان به ‌ویژه صنعت فناوری مالی که هر روز در معرض تحولات بنیادین است، چندان دوراندیشانه نیست. ما نیاز داریم تا بتوانیم به مرزهایی دورتر از امروزْ سر بزنیم و به راه‌های نرفته و گام‌های بعدی این صنعت تأثیرگذار، فکر کنیم.

ما در داتین به ‌عنوان یکی از شرکت‌های متخصص فعال در بازار ارائه‌ زیرساخت‌های فناوری مالی، همواره با چالش‌ها، پرسش‌ها و خواسته‌های مدیران و کارشناسان صنعت مالی کشور در حوزه‌ فناوری، با نگاهی تخصصی و به‌ دور از جنجال‌های بازار، مواجه‌ایم. اما فراتر از توسعه‌ محصولاتمان، چگونه می‌توانیم به این پرسش‌ها پاسخی مناسب بدهیم؟

فصلنامه فناوری‌های مالی برای پاسخ به این دغدغه‌، گام به دنیای رسانه‌های تخصصی حوزه‌ فناوری کشور گذاشته و قرار است فضایی باشد برای گفت‌وگو درباره‌ موضوعات کلیدی صنعت مالی با نگاهی به امروز و آینده، روندها و تحولات جهانی صنعت فناوری مالی و مسیر طی‌شده. «فناوری‌های مالی» می‌خواهد در قالب پرونده‌های تخصصی، تریبونی باشد تا در آن، مدیران و متخصصان صنعت فناوری مالی و روزنامه‌نگاران فناوری با رویکردی علمی- کاربردی و به ‌دور از نگاهِ خبری صرف، به طرح و تحلیل موضوعات چالش‌انگیز فناوری مالی در کشور بپردازند.

و در آخر اینکه، این فصلنامه رقیب هیچ رسانه‌‌ای نیست و قرار نیست تریبون تبلیغاتی شرکت یا نهادی باشد. فصلنامه فناوری‌های مالی به ‌قول حافظ بزرگ، یک «قطره‌ محال‌اندیش» است که رسالت خود را دعوت به بازاندیشی در صنعت فناوری مالی با نگاهی تحول‌گرا و آینده‌نگر می‌داند.

نوشته شده توسط:
مدیر روابط‌عمومی داتین