بانکها و نهادهای مالی بهواسطه دسترسی فوری به منابع مالی و توانایی انتقال آنها، یکی از اهداف اصلی کلاهبرداران هستند. مقاله «Fraud Detection and Prevention in Banking Explained» نگاهی به روشهای موثر تشخیص و پیشگیری از تقلب در بانکداری دیجیتال بدون ایجاد اصطکاکهای غیرضروری میاندازد.
این مقاله ابتدا به بزرگترین چالشهای پیشروی بانکها در زمینه تقلب اشاره میکند و توضیح میدهد که بانکها باید در چه زمینهها و گلوگاههایی مراقب تقلب باشند؛ این موارد شامل جذب و ثبتنام مشتریان جدید، پرداخت با کارت اعتباری و ورود به حساب بانکداری آنلاین میشوند. نویسنده مقاله در ادامه سناریوهای متداول تقلب در بانکداری دیجیتال را تشریح میکند که شامل تقلب در افتتاح حساب، تصاحب حساب و انتقال وجه کلاهبردارانه میشود.
سپس نویسنده توضیح میدهد که با پیروی از توصیههای زیر میتوان جلوی متقلبان را گرفت:
- توجه به تقلب داخلی
- آموزش مشتریان
- نظارت بر تراکنشها
- استفاده از ابزارهای غنیسازی داده آنی
- بهکارگیری یادگیری ماشین
مقاله در ادامه الگوها و روندهای تقلب در بانکداری در سال 2023 را تشریح میکند که شامل موارد زیر میشود:
- مهندسی اجتماعی بهبودیافته
- تقلب بهعنوان سرویس
- جعل بیومتریک
- کارتهای شناسایی جعلی
نویسنده در پایان به پرسشهای متداولی مثل این پاسخ میدهد که چگونه میتوانیم از حسابمان دربرابر تقلب محافظت کنیم یا بانکها چطور درباره تقلب، تحقیقات انجام میدهند.
منبع: