Search
Close this search box.

واحد مطالعات و تحقیقات داتین

امروزه به دلیل گسترش زیرساخت های اینترنت و استفاده از موبایل، ذخیره‌سازی اطلاعات مربوط به فعالیت های مشتریان توسط شرکت های ارائه‌دهنده خدمات مالی با سهولت بیشتری انجام می پذیرد. از اهداف اصلی گردآوری و پردازش اطلاعات می توان به درک بهتر الگوهای رفتاری مشتریان و ارائه‌دهندگان خدمات مالی اشاره کرد که نقش مهمی در شناسایی تقلب های مالی صورت‌گرفته توسط آنان دارد. شناسایی و جلوگیری از تقلب می تواند دارایی های شرکت ها را حفظ کرده و سطح اعتماد به خدمات مالی ارائه‌شده را افزایش دهد.
واقعیت ناخوشایند این است که ممکن است به هر دلیلی شما کارت پرداخت خود را گم کنید، آن را جا بگذارید یا اینکه کارتتان را از شما بدزدند. احتمال دارد در این حالت از کارت شما برای تراکنش‌های غیرمجاز استفاده شود. این تراکنش‌های غیرمجاز می‌تواند در قالب برداشت از خودپرداز، خرید از کارت خوان یا خرید آنلاین رخ بدهند. در این مطلب، انواع تخلف و تقلب را در بخش‌های مختلف خدمات بانکی بررسی می‌کنیم.