Search
Close this search box.

اخبار

دولت‌ها و سازمان‌ها در پی آن هستند تا با نظام‌مندکردن شیوه برخورد با داده‌ها بتوانند تصمیم‌گیری‌ها و عملکردها را بهینه کنند. مسیر سازمان‌ها و کشورها نیز آنجا از هم جدا می‌شود که هر کدام نسبت به حکمرانی و حاکمیت، تفسیر مطلوب خود را پیش می‌گیرند.
در شماره دهم فصلنامه فناوری‌های مالی در چهار بخش «داده برای بهبود فضای کسب‌وکارها و مردم»، «حاکمیت داده و تحلیل ریسک در صنعت بیمه»، «داده‌های عمومی در نظام حکمرانی» و «حاکمیت داده در صنعت مالی و بانکی» به کیفیت و حاکمیت داده در حوزه‌های مختلف پرداخته شده است. 
تاثیرات فناوری بر رفتار اقتصادی افراد به‌حدی بوده که کسب‌وکارهای متعددی با هدف رفع این نیاز، در سال‌های اخیر متولد شده‌اند. از ولث‌تک‌ها و امکاناتی که APIها در اختیار کسب‌وکارها گذاشته‌اند گرفته تا تبادلات مالی از طریق رمزارزها، همگی حول محور یک مفهوم جمع شده‌اند؛ «فناوری». اهمیت این موضوع موجب شد تا شماره نهم فصلنامه فناوری‌های مالی به موضوع «فناوری و تنوع‌بخشی به خدمات مالی» اختصاص پیدا کند.
پس از انتشار 9 شماره از فصلنامه فناوری‌های مالی، این مجله قصد دارد امسال و برای اولین بار در همایش بانکداری نوین و نظام‌های پرداخت حضور یابد.
جنس روبه‌روشدن اقتصاد و تکنولوژی یادآور عروسک جذابی است که حرکت‌هایش توجه همه را جلب می‌کند اما در درون یک کوتوله زشت و پنهان آن را مدیریت می‌کند. ساده‌انگارانه است اگر بپذیریم خدمات مالی در کشور پایدار هستند درحالی که به سوالات بزرگ چون مالیات، شفافیت تراکنش، نظام کارمزد و ….  هنوز پاسخ کاملی داده نشده است.
سایت فصلنامه فناوری‌های مالی با بخش‌هایی همچون چندرسانه‌ای، سرنخ (معرفی منابع)، پرونده موضوعی و معرفی نویسندگان به آدرس ftmag.ir دردسترس قرار گرفت. از امروز تمام افرادی که قصد آشنایی با جدیدترین روندهای روز در حوزه مالی را دارند، می‌توانند تمامی قسمت‌های فصلنامه فناوری‌های مالی را به‌صورت آنلاین در اختیار داشته باشند.
سازمانی تاثیرگذار است که کارایی در خلق ارزش و توانایی چشم‌انداز ساختن دو مولفه کلیدی آن باشد. چنین سازمانی‌ می‌تواند از دره مرگ و زندگی عبور کند و در سطحی بایستد که به‌جای تنازع برای بقای اقتصادی، به فکر‌ قدم‌های بعدی خود باشد.
«زنجیره ارزش؛ مشارکت‌ها و توسعه بازار» موضوع هشتمین شماره فصلنامه فناوری‌های مالی است و از این می‌گوید که شرکت‌ها چطور می‌توانند برای توسعه و گسترش حضور خود در محیط بازار، به تکمیل زنجیره ارزش بپردازند.