گزارش جهانی هویت و تقلب شرکت اکسپریان در سال ۲۰۲۲ به بررسی نگرانیهای فزاینده درباره تقلب در عصر دیجیتال و اهمیت ایجاد اعتماد نزد مصرفکنندگان میپردازد. این گزارش نشان میدهد که با وجود سرمایهگذاری کسبوکارها در طرحهای دیجیتال، شاهد افزایش پیوسته نگرانیها از تقلب هستیم و ۷۰ درصد کسبوکارها خبر از افزایش دغدغههایشان میدهند. در سال ۲۰۲۱ تقلب هویت در بریتانیا ۲۲ درصد افزایش یافت و زیان مصرفکنندگان آمریکایی از تقلب ۷۰ درصد بیشتر شد و به بیش از ۵.۸ میلیارد دلار رسید. این مطالعه برمبنای نظرسنجی از ۱.۸۴۹ کسبوکار و ۶.۰۶۲ مصرفکننده در ۲۰ کشور نشان میدهد که مصرفکنندگان در تراکنشهای آنلاینشان به امنیت اولویت میدهند و به برندها و سیستمهای پرداخت شناختهشده اعتماد میکنند.
یکی از یافتههای کلیدی نظرسنجی این است که حدود نیمی از کسبوکارها تقلب را نگرانی مهمی میدانند و بیشترین نگرانی در این زمینه در بانکداری خرد، شبکههای کارت اعتباری و وامدهی به مصرفکنندگان وجود دارد. خدمات مالی مرسوم بیشتر و سازمانهای فینتک و بانکداری دیجیتال نیز کمتر نگران هستند. بیش از نیمی از مصرفکنندگان از تراکنشهای آنلاین نگرانی دارند و ۵۸ درصدشان گفتهاند یا خودشان تقلب آنلاین را تجربه کردهاند یا فردی را میشناسند که تجربه کرده است.
این گزارش همچنین اشاره میکند که حدود سه چهارم مصرفکنندگان انتظار دارند که کسبوکارها در محیط آنلاین از آنها محافظت کنند، درحالی که فاصله زیادی بین انتظارات مصرفکنندگان و توانایی کسبوکارها در ارائه تجربههای آنلاین امن و راحت وجود دارد. کسبوکارها در طرحهای دیجیتال مختلف مثل اتوماسیون، مقابله پیشگیرانه با باجافزارها و امنیت کانال موبایل سرمایهگذاری میکنند.
این گزارش توصیه میکند که کسبوکارها در اهدافشان برای شناخت و امنیت مصرفکننده تجدید نظر کنند، انتظارات مشتریان و توانمندیهای خودشان را بفهمند، از راهحلهای هماهنگکننده بهره ببرند، هوشمندانه برونسپاری کنند و با تراکنشهای امن، اعتماد مصرفکنندگان را جلب کنند.
منبع: