صفحه اصلی » پرونده موضوعی » نگاهی به آخرین گزارش اتحادیه تجاری نظام بانکی انگلیس از انواع کلاهبرداریهای بانکی در سال 2020
خانوادهها و مشاغل در دوران پاندمی کرونا با مشکل مواجه شدند اما در این میان، باندهای جنایتکار جرایم اقتصادی بهسرعت از این پاندمی استفاده کرده و روشهای جدید کلاه برداری را ابداع کردند. این روشهای کلاه برداری، شامل جعل هویت نیز است که این مورد، ترس مردم را موجب میشود. روشی که طی آن کلاه برداران وانمود میکنند از سازمانهای قابل اعتمادی مانند وزارت بهداشت، بیمارستان یا ادارات دولتی هستند و سعی میکنند از این طریق دست به کلاه برداری بزنند.
علاوه بر این، کلاه برداران با توجه به افزایش خرید آنلاین و دورکاری در دوران پاندمی، با جعل هویت شرکتهای تحویل کالا، جعل پلتفرمهای تجارت الکترونیک یا ارائهدهندگان پهنای باند، دست به کلاه برداری زدند. علاوه بر این، مجرمان با ارسال آگهیهای جعلی در وبسایتهای شغلی و رسانههای اجتماعی، کلاه برداری کردهاند.
اگر بخواهیم کمی واضحتر سخن بگوییم باید اذعان کنیم که این کلاه برداران صرفا افراد فرصتطلب نیستند بلکه آنها مجرمانی سازمانیافته و بیرحم هستند که از تکنیکهای پیچیده برای فریبدادن افراد استفاده میکنند تا به اطلاعات شخصی یا مالی آنها دست یابند.
باندهای جنایت کار درگیر این شیوههای کلاه برداری، از عواید حاصل از این اقدامات، برای تأمین مالی سایر فعالیتهای مضر و غیرقانونی مانند بردهداری انسان یا قاچاق مواد مخدر استفاده میکنند که باعث رنج و آسیبهای بیحد و حصر بر جامعه میشود. بنابراین وظیفه همه ما، در بخش خصوصی، مجریان قانون و دولت این است که با هم برای مقابله با این تهدید تلاش کنیم.
کارکنان بانکها در دوران پاندمی کرونا در خط مقدم محافظت از مشتریان در برابر کلاه برداری و کمک به پلیس برای دستگیری مجرمان، مسئول هستند و در این زمینه تلاش کردهاند. بر اساس گزارش UK Finance، در سال 2020، بانکها و مجریان قانون، یک میلیارد و 600 میلیون پوند کلاه برداری غیرمجاز را در سال 2020 متوقف کردند. یعنی از هر 10 پوند مبلغ کلاه برداریشده، حدود هفت پوند آنها متوقف شده است.
آنچه در ذیل میخوانید گزارش سال 2020 نهاد مالی UK Finance درباره روشهای کلاه برداری بانکی و روشهای مقابله با آن است:
کلاه برداران از روشهای جدیدی برای کلاه برداری استفاده میکنند؛ از جمله کلاه برداری با استفاده از بهینهسازی موتورهای جستوجو و ایجاد وبسایتهای جعلی برای هدایت مشتریان به وبسایتهای کلاه برداری. معمولاً به مشتریان گفته میشود که فرمهای آنلاین را در این وبسایتهای جعلی پر کنند که از این طریق، کلاه برداران اطلاعات مالی آنها را به دست میآورند.
تماس از طرف شخصی که هویت یک شرکت سرمایهگذاری یا کارگزار واقعی را جعل کرده یکی دیگر از روشهاست. مجرمان همچنین گاهی اوقات اسناد جعلی را که در ظاهر کاملا طبیعی است ارسال میکنند تا کلاه برداری خود را طبیعی جلوه دهند یا دسترسی به پورتالهای آنلاینی را فراهم میکنند که ادعا میکنند به قربانی اجازه میدهد بر عملکرد سرمایهگذاری خود نظارت داشته باشد.
مجرمان همچنین از رسانههای اجتماعی و خدمات پیامرسانی دیجیتال برای ترویج فرصتهای سرمایهگذاری جعلی، از جمله در تجارت فارکس و ارزهای دیجیتال استفاده میکنند که مورد دوم با موفقیت و هجوم مردم به بازار رمزارزهایی نظیر بیتکوین و اتریوم، برای کلاه برداران، بازار پرسودی است.
البته پاندمی کرونا هم در این میان به کلاه برداران کمک کرد، چراکه محدودیت هایی نظیر قرنطینه و فاصلهگذاری اجتماعی منجر به افزایش قابل توجه استفاده مردم از خدمات آنلاین شد و به این ترتیب فرصتی را برای مجرمان فراهم کرد. در واقع این روزها هر کلاه برداری به نوعی از خدمات آنلاین سوءاستفاده میکند.
آخرین ارقام کلاه برداری نشان میدهد که افزایش قابل توجهی در کلاه برداریهای اینترنتی و بانکداری تلفن همراه در سال 2020 رخ داده که تا حدودی ناشی از افزایش استفاده از این خدمات بوده است. ارقام مربوط به سال 2019 نشان میدهد که 81 درصد از جمعیت بزرگسال در انگلیس حداقل از یک شکل بانکداری از راه دور استفاده میکنند و این احتمال وجود دارد که این میزان بالای استفاده، ناشی از پاندمی کرونا باشد. آسیبهای ناشی از این استفاده زیاد نیز افزایش یافته، به طوری که کلاه برداران به طور فزایندهای قربانیان را به طور مستقیم از طریق ارسال ایمیلهای فیشینگ هدف قرار میدهند و از تکنیکهای مهندسی اجتماعی برای ارائه رمز عبور و واردکردن جزئیات حساب بانکیشان استفاده میکنند.
صنعت بانکداری و مالی انگلیس بهشدت در تلاش است تا از مشتریان در برابر کلاه برداری محافظت کند. در عین حال با مجریان قانون نیز همکاری میکند تا باندهای جنایتکار مسئول را دستگیر و تحت پیگرد قانونی قرار دهد. رویکرد صنعت بانکداری انگلیس در مواجهه با کلاه برداریهای بانکی به شرح زیر است:
کلاه برداری غیرمجاز از دبیتکارتها، کارتهای اعتباری و سایر موارد
خسارات ناشی از کلاه برداری در کارتهای بانکی صادرشده در بریتانیا در سال 2020 به 574 میلیون و دویست هزار پوند رسید که نسبت به 620 میلیون پوند در سال 2019، هفت درصد کاهش داشت. دادههای مربوط به کل هزینههای مربوط به همه کارتهای بدهی و اعتباری هنوز در دسترس نیست اما گزارش برای منعکسکردن این ارقام بهروزرسانی خواهد شد.
در سال 2020، مجموعاً 983 میلیون پوند کلاه برداری کارتهای بانکی و شرکتهای صادرکننده دبیت کارت متوقف شد که کاهش دو درصدی نسبت به سال 2019 را نشان میدهد. این رقم معادل 6.31 پوند در هر 10 پوند تلاش برای کلاه برداری از کارت است.
این ارقام کلاه برداری در کارتهای نقدی، اعتباری، شارژی و فقط کارتهای خودپرداز صادرشده در بریتانیا را پوشش میدهد. ضررهای ناشی از کلاه برداری کارت نقدی به پنج دسته تقسیم میشود؛ خرید از راه دور، کارت جعلی، کارت گمشده و دزدیدهشده، کارت دریافتنشده و سرقت شناسه کارت. تجزیهوتحلیل صنعت نشان میدهد که بانکها و شرکتهای صادرکننده کارت در بیش از 98 درصد موارد به مشتریان بازپرداخت میکنند.
نطام بانکداری انگلیس از طرق زیر با کلاه برداری کارتهای نقدی مبارزه میکند:
این کلاه برداری زمانی اتفاق میافتد که مجرم از اطلاعات کارت سرقتشده برای خرید چیزی از طریق اینترنت، تلفن یا پست استفاده کند. به طور کلی، تقلب در خرید از راه دور در سال 2020 به 452 میلیون پوند کاهش یافت، که در مقایسه با سال 2019، چهار درصد کاهش داشت. تقلب آنلاین علیه خردهفروشان بریتانیا در مجموع 262 میلیون پوند در سال 2020 تخمین زده شد که 9 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشت. کلاه برداری از طریق پست یا تلفن علیه خردهفروشان مستقر در بریتانیا بالغ بر 64 میلیون پوند است که در مقایسه با سال 2019 کاهش 28 درصدی را نشان میدهد.
اطلاعات نشان میدهد که کلاه برداری خرید از راه دور عمدتاً توسط مجرمانی انجام میشود که از جزئیات کارت بهدستآمده و از سرقت دادهها، مانند نقض دادههای شخص ثالث و از طریق ایمیلهای فیشینگ و پیامهای متنی استفاده میکنند. این شامل کلاه برداریهایی میشود که با جعل هویت سازمانهای مورد اعتماد مانند دولت و وزارت بهداشت در زمان پاندمی کرونا، انجام شده است. به عنوان مثال از مردم میخواهند مشخصات کارت خود را برای رزرو واکسن کووید-19 وارد کنند.
مجرمان همچنین از پروفایلهای رسانههای اجتماعی برای تبلیغ فروش کالاهای تخفیفخورده به مصرفکنندگان استفاده میکنند. هنگامی که یک مشتری محصول را خریداری میکند، مجرم از جزئیات کارت سرقتشده برای خرید همان کالا از یک منبع قانونی استفاده میکند و پرداخت را از مشتری پنهان نگاه میدارد.
مجرمان به استفاده از اسکیمرهای دیجیتال برای سرقت دادههای کارت از مشتریان، هنگام خرید آنلاین ادامه میدهند. در یک حمله اسکیمینگ دیجیتال معمولی، مجرمان کدهای مخرب را به آن اضافه میکنند. وبسایتهای خردهفروش آنلاینی هم هستند که اطلاعات حساس از جمله جزئیات کارت را در مرحله تسویه حساب سرقت میکنند. سپس این اطلاعات به دامنهای ارسال میشود که توسط مجرمان کنترل میشود و از آن برای ارتکاب کلاه برداری خرید از راه دور استفاده میکنند. این حملات نشان میدهد که حفظ تدابیر امنیتی قوی توسط خردهفروشان آنلاین، از جمله اطمینانیافتن از بهروزرسانی منظم پلتفرمهای پرداخت با جدیدترین نرمافزارها، تا چه اندازه اهمیت دارد.
نظام بانکی انگلیس در حال کار روی اجرای مرحلهای از احراز هویت قوی مشتری است، قوانین جدیدی که با هدف کاهش کلاه برداری از طریق تائید هویت مشتری در هنگام خرید آنلاین با ارزش بالاتر انجام میشود.
این کلاه برداری زمانی اتفاق می افتد که یک مجرم با استفاده از اطلاعات بهدستآمده از نوار مغناطیسی، یک کارت جعلی ایجاد کند. زیانهای ناشی از کارتهای تقلبی در سال 2020 به حدود 9 میلیون پوند رسید که تقریباً یک سوم (32 درصد) نسبت به سال 2019 کاهش داشت و 95 درصد کمتر از بالاترین میزان گزارششده در سال 2008 (169.8 میلیون پوند) بود. برای بهدستآوردن اطلاعات مورد نیاز برای ایجاد یک کارت تقلبی، مجرمان معمولاً دستگاههای پنهان یا مبدل را به شکافهای کارت خوان دستگاههای خودپرداز و پایانههای پرداخت بدون مراقبت (UPT) مانند دستگاههای بلیت سلفسرویس در ایستگاههای راهآهن، سینماها و پارکینگها متصل میکنند.
این کلاه برداری زمانی اتفاق میافتد که مجرم از یک کارت گمشده یا دزدیدهشده برای خرید یا پرداخت (چه از راه دور یا حضوری) استفاده یا از دستگاه خودپرداز یا شعبه بانک پول خارج کند.
خسارات ناشی از کلاه برداری کارتهای گمشده و دزدیدهشده در سال 2020، 17 درصد کاهش یافت و به 79 میلیون پوند در مقایسه با 95 میلیون پوند سال 2019 رسید. تعداد این کلاه برداریها نیز بهشدت کاهش یافت. اکثر این نوع کلاه برداریها با استفاده از کارتهای بهدستآمده و با وسیله فناوری ساده انجام میشود.
این نوع کلاه برداری زمانی اتفاق میافتد که مجرم از یک کارت یا مشخصات کارت بهدستآمده، به همراه اطلاعات شخصی دزدیدهشده برای بازکردن یا تصاحب حساب کارتی به نام شخص دیگری استفاده کند. این نوع کلاه برداری به دو دسته تقسیم می شود: کلاه برداری از شخص ثالث و کلاه برداری دراختیارگرفتن حساب.
خسارات ناشی از سرقت کارت شناسایی در سال 2020 با 21 درصد کاهش به 29.7 میلیون پوند رسید و تعداد موارد با کاهش 36 درصدی به 34 هزار و 545 مورد رسید. اطلاعات نشان میدهد که محرک اصلی سرقت شناسه کارت، جمعآوری دادهها توسط مجرمان از طریق روشهایی از جمله ایمیلهای فیشینگ، متنهای کلاه برداری و سرقت نامه از صندوقهای پستی خارجی و ساختمانهای مسکونی است.
این نوع کلاه برداری زمانی اتفاق میافتد که کارتی در حین حملونقل، پس از ارسال کارت توسط صادرکننده و قبل از دریافت کارت توسط گیرنده واقعی، به سرقت میرود.
ضررهای ناشی از کلاه برداری کارت دریافتنشده، در سال 2020 با 15 درصد کاهش به 4.4 میلیون پوند رسید. با این حال، حجم پروندهها هفت درصد افزایش یافت. مجرمان معمولاً داراییها را با صندوقهای پستی مشترک، مانند آپارتمانها، سالنهای دانشجویی و صندوقهای پست خارجی هدف قرار میدهند تا این نوع کلاه برداری را انجام دهند.
کلاه برداری کارت خردهفروشی در بریتانیا تمام تراکنشهایی را که شخصاً در یک فروشگاه در بریتانیا انجام میشود، پوشش میدهد. ضررهای ناشی از تقلب در خریدهای حضوری در خیابانهای بریتانیا با 24 درصد کاهش در سال 2020 به 48.9 میلیون پوند رسید. با توجه به دورههای طولانی در سال 2020 که اکثر مغازهها به دلیل محدودیتهای کووید-19 بسته شدند، به طور شگفتانگیزی موارد این نوع کلاه برداری کاهش یافت. اکثر این کلاه برداریها با استفاده از تکنیکهای ساده فناوری انجام میشود و کلاه برداران راههایی برای سرقت کارت و رمز آن برای انجام تراکنشهای جعلی در مغازهها پیدا میکنند. مجرمان همچنین از روشهای مختلف مهندسی اجتماعی برای فریب قربانیان استفاده میکنند تا کارتهای خود را در جلوی خانهشان تحویل دهند که اغلب به عنوان کلاه برداری پیک شناخته میشود.
این دسته شامل آن کلاه برداریهایی است که شامل عملکرد بدون تماس در کارتهای پرداخت و دستگاههای تلفن همراه میشود. کلاه برداری بدون تماس در کارتهای پرداخت و دستگاهها همچنان کم است.
در سال 2020 حدود 376 میلیون پوند تقلب در تجارت الکترونیک روی کارتها انجام شد که 66 درصد از کل کلاه برداریهای کارتهای بانکی و 83 درصد از کل کلاه برداریهای خرید از راه دور را شامل میشود. بهخطرافتادن دادهها، از جمله از طریق هک دادهها در اشخاص ثالث مانند خردهفروشان، عامل اصلی این نوع کلاه برداری است.
این ارقام شامل تراکنشهای متقلبانهای است که در ماشینهای پرداخت پول نقد در بریتانیا انجام میشود، یا با استفاده از کارت سرقتشده یا در جایی که حساب کارت بانکی توسط مجرم در اختیار قرار گرفته است. در همه موارد، کلاه بردار باید به رمز و کارت اصلی دسترسی داشته باشد. برخی از این کلاه بردایهای ناشی از نگهداشتن رمز توسط دارندگان کارت در کیف پول، توسط سارق دزدیده و بعد از حساب کارت برداشت میشود.
بهخطرافتادن یا سرقت کارت به سه روش اصلی انجام میشود:
این دسته کلاه برداریهایی را پوشش میدهد که در خارج از کشور در کارتهای صادرشده در بریتانیا رخ میدهد. اکثر (86 درصد) این نوع کلاه برداریها به تقلب خرید از راه دور در خردهفروشان خارج از کشور نسبت داده میشود. این دسته همچنین شامل مواردی میشود که مجرمان، جزئیات نوار مغناطیسی را از کارتهای صادرشده در بریتانیا میدزدند تا کارتهای تقلبی بسازند و در کشورهایی که هنوز کارتها دارای تراشه و رمز نیستند، استفاده شوند. زیان این نوع کلاه برداری برای سال 2020، 159.7 میلیون پوند بود که در مقایسه با سال 2008 که 230.1 میلیون پوند بود، 31 درصد کاهش داشت.
زیان ناشی از کلاه برداری چک به 12.3 میلیون پوند در سال 2020 کاهش یافت. این زیان در سال قبل از آن 53.6 میلیون پوند بود. در همین حال حجم چکهای جعلی 56 درصد کاهش یافت. کاهش تقلب در چک احتمالاً ناشی از کاهش مداوم استفاده از چک است که به نوبه خود با تأثیر محدودیتهای قرنطینه تشدید شده است.
البته صنعت بانکداری به نظارتهای داخلی برای مقابله با کلاه برداری چک، از طریق افزودن ویژگیهای امنیتی پیشرفته در چکهای تجاری برای شناسایی چکهای تقلبی در حین انجام فرایند تسویه ادامه میدهد.
همچنین نظام بانکی انگلیس به همکاری نزدیک با نهادهای قانونی برای هدف قراردادن باندهای جنایتکاران سازمانیافته که کلاه برداری از چک را انجام میدهند، ادامه میدهد. این همکاری شامل انجام پژوهشهای بزرگ و مشترک توسط واحد جرایم پرداخت اختصاصی کارتهای بانکی و پرداخت پول روی یک شبکه کلاه برداری چک در سراسر بریتانیا شد که از کسبوکارها و موسسات خیریه750 هزار پوند کلاه برداری کرده بود.
در مجموع 238.5 میلیون پوند از کلاه برداری چک در سال 2020 جلوگیری شد که 57 درصد کمتر از سال 2019 است. این نشاندهنده این واقعیت است که سطح کلاه برداری در سال 2020 کاهش یافته است.
سه نوع کلاه برداری چک وجود دارد:
خسارات ناشی از کلاه برداری بانکی از راه دور به سه دسته بانکداری اینترنتی، بانکداری تلفنی و بانکداری تلفن همراه دستهبندی میشوند. این کلاه برداری زمانی اتفاق میافتد که مجرمی از طریق یکی از این سه کانال بانکی از راه دور، به حساب بانکی یک فرد دسترسی پیدا کند و پولی را به صورت غیرمجاز از حساب منتقل کند.
کل کلاه برداری بانکی از راه دور در سال 2020 به 197.3 میلیون پوند رسید که 31 درصد بیشتر از سال 2019 بود. تعداد موارد کلاه برداری بانکی از راه دور با 68 درصد افزایش به 73 هزار و 640 مورد رسید. این نشاندهنده تعداد بیشتری از افرادی است که اکنون به طور منظم از اینترنت، تلفن و بانکداری تلفن همراه استفاده میکنند. تلاش کلاه برداران برای سوء استفاده از این امر نیز به تبع این استفاده زیاد افزایش یافته است. در سال 2019، 81 درصد از جمعیت بزرگسال حداقل از یک نوع بانکداری از راه دور استفاده میکردند. علاوه بر این، پاندمی کرونا و محدودیتهای تردد و افزایش افرادی که دورکاری میکنند، باعث شد تعداد فزایندهای از مردم به سمت بانکداری آنلاین و موبایل بانک سوق داده شوند و این مسئله زمینه را برای فعالیت بیشتر کلاه برداران در این حوزه فراهم کرد.
در مجموع 393.8 میلیون پوند تلاش برای کلاه برداری بانکی از راه دور توسط سیستمهای امنیتی بانک در طول سال 2020 متوقف شد. این معادل دو پوند از هر سه پوند تلاش برای کلاه برداری است. علاوه بر این، 15 درصد (30.2 میلیون پوند) از زیان تمام کانالهای بانکی از راه دور پس از این حادثه جبران شد.
نظام بانکی انگلیس به طرق زیر، در حال مقابله با کلاه برداری بانکی از راه دور است:
به طور معمول، مجرمان از طیف وسیعی از تکنیکهای مهندسی اجتماعی استفاده میکنند تا قربانیان را فریب دهند تا آنها اطلاعات شخصی و مالی خود مانند رمزهای یک بار مصرف بانکداری اینترنتی و جزئیات ورود را ارائه دهند. این تکنیکها شامل استفاده از حجم بالایی از تماسهای کلاه برداران برای جعل هویت، ارسال ایمیلها یا پیامهای متنی به قربانیان با هدف سوءاستفاده از شرایط پاندمی و جعل هویت سازمانهای مورد اعتماد مانند وزارت بهداشت و بیمارستانها، ارائهدهندگان خدمات اینترنتی و شرکتهای تجارت الکترونیک است. سپس کلاه برداران از جزئیات دزدیدهشده برای دسترسی به حساب آنلاین مشتری و انجام یک تراکنش غیرمجاز استفاده میکنند.
این واقعیت که بسیاری از مردم از خانه کار میکنند، به این معناست که آنها زمان بیشتری را به صورت آنلاین سپری میکنند و خرید اینترنتی بیشتری انجام میدهند، بنابراین بیشتر مستعد هستند در معرض این نوع کلاه برداریها قرار بگیرند. اطلاعات نشان میدهد که مشتریان در تمام گروه های سنی قربانی این کلاه برداریها میشوند، اما گروههای سنی جوانتر بیشترین تعداد قربانیان هستند.
در همین حال، بیش از دو سوم بزرگسالان بریتانیا (72 درصد) در سال 2019 از بانکداری آنلاین استفاده کردند و این میزان در سال 2020 در نتیجه پاندمی افزایش یافته است. با افزایش استفاده از اینترنت و بانکداری آنلاین، تلاش مجرمان برای سرقت پول از طریق این کانالها نیز افزایش مییابد. مجرمان معمولاً ادعا میکنند که از یک طرف با یک سرویس فناوری اطلاعات یا ارائهدهنده خدمات اینترنتی تماس میگیرند و مشتریان را متقاعد میکنند برنامههای دسترسی از راه دور را روی رایانه شخصی یا دستگاههای لپتاپ خود دانلود و نصب کنند.
افزایش قابل توجهی در استفاده از وبسایتهای فیشینگ برای بهدستآوردن اعتبار بانکی آنلاین مشتریان مشاهده شده است. بیش از 25 هزار وبسایت فیشینگ با لوگوی بانکی در سال 2020 شناسایی و حذف شدند که چهار برابر بیشتر از سال 2019 بوده است.
در مجموع 326.2 میلیون پوند تلاش برای کلاه برداری بانکداری اینترنتی توسط سیستمهای امنیت بانکی انگلیس در سال 2020 متوقف شد. این معادل 6.71 پوند از هر 10 پوند تلاش برای جلوگیری از کلاه برداری است. علاوه بر این، 16 درصد (25.3 میلیون پوند) از زیانهای کانال بانکداری اینترنتی پس از این حادثه جبران شد.
این نوع کلاه برداری زمانی اتفاق میافتد که مجرم به حساب تلفنبانک قربانی دسترسی پیدا کند و پولی را به طور غیرمجاز از آن خارج کند. مشابه کلاه برداری در بانکداری اینترنتی، مجرمان اغلب از تاکتیکهای مهندسی اجتماعی برای فریب مشتریان برای افشای جزئیات امنیتی حساب خود استفاده میکنند، سپس برای متقاعدکردن اپراتور تلفنبانک مبنی بر اینکه آنها صاحب حساب واقعی هستند، تلاش میکنند.
در مجموع 58 میلیون پوند تلاش برای کلاه برداری تلفنی بانکی توسط سیستمهای امنیتی بانک در سال 2020 متوقف شد. این مبلغ معادل 7.82 پوند از هر 10 پوند کلاه برداری است. علاوه بر این، 12 درصد (2 میلیون پوند) از زیانهای کانال بانکی تلفنی پس از این حادثه جبران شد.
کلاه برداری از تلفن همراه زمانی اتفاق میافتد که یک مجرم از جزئیات حساب بانکی بهخطرافتاده، برای دسترسی به حساب بانکی مشتری از طریق یک برنامه بانکی که فقط در یک دستگاه تلفن همراه دانلود شده، استفاده کند. در سال 2019، حداقل 50 درصد از بزرگسالانی که در بریتانیا زندگی میکنند از یک برنامه بانکداری تلفن همراه یا روی تلفن یا رایانه خود استفاده میکردند که نسبت به سال 2015، 33 درصد افزایش یافته و این احتمال وجود دارد که با آشنایی بیشتر و راحتترشدن مردم با آن، این میزان افزایش یابد.
در مجموع 9.6 میلیون پوند تلاش برای کلاه برداری در بانکداری تلفن همراه توسط سیستمهای امنیتی بانک در سال 2020 متوقف شد. این مبلغ معادل 3.09 پوند از هر 10 پوند تلاش برای جلوگیری از کلاه برداری است. علاوه بر این، 13 درصد (2.9 میلیون پوند) از زیانهای کانال بانکی تلفن همراه پس از این حادثه جبران شد.