Search
Close this search box.

زنجیره ارزش: مشارکت‌ها و توسعه بازار

ادبیات حکمرانی زنجیره ارزش برای نخستین بار، در توصیف روابط بین بازیگران مختلف یک زنجیره ارزش و تعریف روابط بین بازیگران به کار گرفته شده است. این دیدگاه، نقطه میانی بین دو دیدگاه یکپارچگی عمودی زنجیره ارزش از یک‌سو و واسطه‌گری بازار از سوی دیگر است.
گارتنر در سال ۲۰۲۳، تاسیس سرمایه‌گذار خطرپذیر شرکتی را به‌عنوان یکی از راه‌های موثر توسعه نوآوری که بیش از پیش نگاه‌ها به آن معطوف شده، معرفی کرد. به‌طور کلی می‌توانیم دو نقش محوری برای سرمایه‌گذار خطرپذیر شرکتی در نظر بگیریم.
زنجیره ارزش در سیستم بانکی به مجموعه‌ای از فعالیت‌ها و فرایندهایی اطلاق می‌شود که به تولید و ارائه خدمات مالی منجر می‌شود و ارزش‌افزوده‌ای برای مشتریان و بانک ایجاد می‌کند.
با وجود محدودیت‌ها در فضای فعلی، انجام چه کاری مناسب است؟ برای این سوال، تنها یک جواب وجود ندارد. اما آنچه مسلم است این است که «به راه بادیه رفتن به از نشستن باطل». اینکه برای توسعه شرکت کاری نکنیم تا تکنولوژی فعلی و خط کسب‌وکار حاضر شرکت به بن‌بست برسد، قطعا راه علاج نیست.
سازمانی تاثیرگذار است که کارایی در خلق ارزش و توانایی چشم‌انداز ساختن دو مولفه کلیدی آن باشد. چنین سازمانی‌ می‌تواند از دره مرگ و زندگی عبور کند و در سطحی بایستد که به‌جای تنازع برای بقای اقتصادی، به فکر‌ قدم‌های بعدی خود باشد.